EKONOMIKA / Spotřebitel

Popis: Nejčastěji se přes slevové portály prodávají dovolené a zážitky.
Nejčastěji se přes slevové portály prodávají dovolené a zážitky.
7.3.2017

Co s vouchery po krachu slevového portálu?

Slyšíte na slovo sleva a rádi využijete každou příležitost trochu ušetřit? Pak byste měli vědět co dělat, když váš oblíbený slevový portál zkrachuje a zakoupený voucher už vám nikde nechtějí vzít.

Předně je třeba si uvědomit, že odpovědnost slevového portálu se váže zásadně ke správnému vystavení voucheru, případně garanci jeho použitelnosti. Za kvalitu konkrétních poskytovaných služeb nebo nabízeného zboží už portál obvykle neručí. „Někdy se vám ovšem může stát, že vybraný hotel odmítne přijmout voucher na pobyt z důvodu, že slevový portál, prostřednictvím kterého nabízel své služby, zkrachoval,“ upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest.

Portál může vystupovat buď jako pouhý zprostředkovatel uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem, nebo se jako vystavitel poukázky i zaručovat za to, že voucher bude možné uplatnit. Proto je důležité věnovat pozornost obchodním podmínkám, kde se můžete dočíst více o tom, do jaké pozice se daný portál staví.

„V případě krachu slevového portálu je pro spotřebitele příznivější, pokud portál vystupuje výhradně jako zprostředkovatel. Od chvíle, kdy spotřebitel voucher obdrží, může totiž trvat na dodání zboží či poskytnutí přislíbené služby, protože uzavřenou smlouvou je vázán přímo samotný obchodník,“ říká Lukáš Zelený. Hůře jsou na tom ti, jimž slevový portál vystavuje poukázky. Smlouva mezi spotřebitelem a obchodníkem nabízejícím konkrétní zboží či služby pak vzniká až ve chvíli, kdy spotřebitel voucher uplatní a obchodník jej přijme. „Do té doby neexistuje mezi spotřebitelem a obchodníkem přímý právní vztah, a vrácení marně vynaložených peněz tak může spotřebitel požadovat pouze po slevovém portálu,“ vysvětluje Zelený. To však nemusí být jednoduché. Zkrachuje-li slevový portál, dá se předpokládat, že se z jeho majetku moc nezahojíte. Poškozených bývá hodně a pohledávky se musí uspokojovat rovnoměrně.

V nedávné době bylo zahájeno insolvenční řízení na majetek provozovatele internetového portálu www.nakupvakci.cz, který ve svých obchodních podmínkách výslovně uvádí, že k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a obchodníkem dochází až při úspěšném uplatnění voucheru. „V takovém případě je jediným řešením podat přihlášku pohledávky do insolvenčního řízení. Přihláška se podává na takzvaném chytrém formuláři, který je ke stažení na webových stránkách Ministerstva spravedlnosti. Je třeba to udělat co nejdříve, insolvenční soud totiž nepřihlíží k pohledávkám, u nichž byly přihlášky podané po stanovené lhůtě. K vyplnění přihlášky je určitě vhodné vyhledat právní pomoc,“ doporučuje Zelený.

Autor / zdroj: Vanda Jarošová

Doporučujeme

Pohřební služba Hana Vanišová - pohřební služba pro Plzeňský kraj

Kompletní zajištění pohřebních služeb, smuteční obřady, pohřby do země, kopání hrobů, převozy zesnulých po ČR i ze zahraničí, provoz NONSTOP, vyřízení úmrtního listu ZDARMA, široký výběr rakví a uren, vlastní vazárna věnců a kytic, fotokeramika, opravy pomníků. www.vanisova-sluzby.cz

Val-Zen s.r.o. - prodej lidových, řemeslných výrobků a domácích pochutin

Nabízíme kvalitní domácí vína, medovinu, pálenku i pivo. Produkty zdravé výživy domácí sirupy, zavařeniny, bylinky, koření a jiné. Pro odpočinek, pohodu a relax závěsné houpačky domácí výroby, ručně vyšívané kusové polštáře, ubrusy a přikrývky. Také řezbářské umělecké výrobky, praktické i stylové předměty z masívu, svíčky, suvenýry a upomínkové předměty. www.val-zen.cz

DALŠÍ ČLÁNKY

Post

Plzeň po srdnatém výkonu Liberci podlehla

Liberec nakonec dokázal ve strhujícím zápase si dojít pro klíčové vítězství a postupuje do semifinále. Plzeňané se sice snažili ve třetí třetině dohna

Post

Plzeň poprvé v sezóně zvítězila v Liberci a odvrátila konec sezóny

Hráči Plzně vyráželi na sever Čech s nožem na krku a jak již několikrát v této sezóně dokázali, mají srdce na pravém místě. Série tedy bude pokračovat

Post

Techmanie přivítala miliontého návštěvníka

Zajet v úterý odpoledne do Techmanie byl v rodině Skalových spontánní nápad. Výlet z Mariánských Lázní se rodině opravdu vyplatil. Stali se miliontými

Reklama

Reklama

PARTNEŘI

www.szo.cz Pohřební služba Hana Vanišová www.reno-tech.cz Val-Zen s.r.o. Mramos Zastavárna U Dobráka